Nejčastější závady VOX (802.cz)
Co mám dělat, když se mi najednou nemůže nikdo dovolat, ale já volat mohu?
Nejčastější příčinou je, že se naše ústředna nedokáže spojit s Vaším telefonním aparátem, neboť se nachází na domácí/firemní síti za routerem s aktivním NATem, a také aktivní funkcí SIP ALG. Problém působí hlavně aktivní funkce SIP ALG, a tak problém nejčastěji vyřeší, když tuto funkci na Vašem wifi routeru či modemu vypnete.
Co mám dělat, když se najednou nemůžu nikam dovolat, a nikdo se ani nedovolá ke mně?
- prověřte, zda máte aktivní VOX službu volání v systému 802.cz, a také množství financí na klientském účtu.
Toto zjistíte po přihlášení do systému 802.cz, kdy stav služby zjistíte v sekci "přehled služeb", kde najdete i "Stav klienstkého účtu", jenž ukazuje aktuální výši financí. Pokud je název služby červený, a pod ní se nachází text "Služba čeká na uhrazení předplatného", je nejspíš stav Vašeho účtu nižší než Vaše minimální měsíční plnění (20Kč a prvního čísla, 5Kč u dalších čísel), a je potřeba si dobít na Váš účet finančními prostředky. Jak na to zjistíte v sekci "navýšit stav účtu". Nezapomeňte, že navýšení neproběhne přímo do systému 802.cz, ale nejprve do systému NEJ.cz, odkud je potřeba si potřebnou částku poté převést. I toto provedete v sekci "navýšit stav účtu", kde uvidíte stav financí v NEJ.cz, které si můžete do 802.cz převést.
- prověřte, zda máte aktivní Vaše telefonní číslo.
Toto najdete v sekci "přehled služeb", kde u názvu služby, která je zobrazena zeleně, je zobrazeno i telefonní číslo. Pokud není, a je zde jen tlačítko "Přiděl číslo", klikněte na něj, a zvolte Vaše telefonní číslo, mělo by se Vám zobrazit jako první či jako jediné. Pozor! V případě, že jste číslo neměli přidělené déle než 6 měsíců, nebude již k dispozici, a musíte si zvolit jiné. Pokud telefonní číslo kterýkoliv zákazník nepoužívá déle než 6 měsíců, je z jeho účtu uvolněno, a může si jej přidělit jiný zákazník.
- závada bude nejspíše v zařízení pro VOIP volání, tedy buď v samotné VOIP bráně, nebo telefonním aparátu.
Někteří zákazníci mají dokonce zařízení kombinované (aparát s integrovanou VOIP bránou), každopádně v obou případech je potřeba zkontrolovat, zda jsou VOIP brána i aparát plně funkční, je zapojeno správně napájení, VOIP brána je připojena do internetu, a aparát je připojen do správné zdířky ve VOIP bráně. Nefunkční VOIP bránu většinou poznáte tak, že na ni svítí/bliká červěně kontrolka POWER (děje se u VOIP brány od firmy Cisco/Linksys), což značí vadu brány, nebo slabý napájecí zdroj. Pokud VOIP bránu využíváte již skoro 10 let či více, bude nejspíše na vině již slabý napájecí zdroj VOIP brány. Jeho výměna je jednoduchá, stačí jej vyměnit za nový, či náhradní se stejným typem napájení. Pořídit nový lze nejlépe na internetu v řádu stokorun, kdy pro VOIP brány Cisco/Linksys se využívá model PA100. Pokud ani kvalitní napájení nepomáhá, je na vině nejspíše již vadná VOIP brána, a bude tak nutná její výměna. Použít doporučujeme brány firmy Cisco (Linksys), model SPA112 (bez routeru), nebo SPA122 (s routerem), které jako jediné lze zakoupit jako nové. Nedoporučujeme pořizovat starší typy, a už vůbec ne nový Linksys PAP2T, neboť se jedná o levné a nekvalitní čínské kopie, nové (originální) se již řadu let nevyrábí.
Co mám dělat, kdy se nemohu dovolat na čísla v konkrétní zemi světa, či na čísla u konkrétního operátora?
V tom případě neváhete kontaktovat naši technickou podporu, kde kolegové závadu prověří, a případně budou řešít s problémovým (transitním) operátorem.