Kostičkování a zamrzání obrazu může mít několik důvodů, například nedostatečný signál, rušení signálu nebo nekompatibilní zařízení, které špatně zpracovává modulaci QAM256. Pro odstranění problémů s kvalitou signálu je třeba zkontrolovat veškerou kabeláž, jestli je správně zasunuta do příslušných zdířek a zda není nikde poškozena (například ostrým dlouhodobým ohybem).
Kostičkování a přerušení obrazu může být způsobeno také vaším, ne zcela kompatibilním zařízením – televizí nebo set-top-boxem. Problém jsme zaznamenali u televizí značky SAMSUNG (rok výroby 2009/2010, s písmenem B na pátém místě typového označení, např. LE40Bxxxxxx) a set-top-boxů HANDAN CV5000iL, a to u kanálů vysílaných s QAM256 (viz Přehled stanic a jejich frekvencí).
Tato chyba se netýká našich sítí. V případě, že jste vlastníkem některého z výše uvedených zařízení, zkuste zabránit možnému rušení signálu, aktualizovat firmware nebo kontaktovat výrobce. Alternativou pro nerušené sledování stanic s modulací QAM256 může být používání set-top-boxu TechniStar z naší nabídky.
V případě zhoršení kvality obrazu se vždy můžete obrátit na linku Zákaznického centra 533 383 335 a problém nahlásit.