Jak přejít se svým číslem k Nej.cz ve třech krocích?
-
Podání žádosti - Od svého stávajícího operátora si vyžádejte OKU (Ověřovací kód účastníka) nebo ČVOP (Číslo oprávnění pro přenos). Dostanete 14místné číslo, které slouží pro identifikaci vaší žádosti o přenos k Nej.cz. Na rozdíl od OKU o ČVOP musíte aktivně požádat. Díky ČVOP můžete přenést i více telefonních čísel najednou.
-
Výběr tarifu – Vyberte si mobilní tarif, který vám bude vyhovovat na stránce www.nej.cz v sekci Volání. Nevybrali jste si z nabídky na webu? Podívejte se do našeho kompletního ceníku pro mobilní volání. Můžete nám také zanechat telefonní číslo a nechat si od nás zavolat. Můžete také navštívit kteroukoliv pobočku Nej.cz. Přehled poboček najde na https://www.nej.cz/kontakt/.
-
Předání OKU – Sdělte nám OKU. Udělat to můžete na pobočce Nej.cz, na lince +420 488 999 488 nebo na e-mailu zakaznicke.centrum@nej.cz. Pokud už nejste u opouštěného operátora nijak vázáni (např. výpovědní lhůtou), přeneseme vaše číslo za 3 pracovní dny.
Jaký mám tarif, a jak ho můžu změnit?
Jaký máte tarif, zjistíte po přihlášení do klientského portálu Moje Nej. Tarif můžete změnit jednou za 30 dní. Pro změnu nám pošlete žádost na e-mail zakaznicke.centrum@nej.cz nebo nám můžete zavolat na zákaznickou linku +420 488 999 488, případně se stavit u nás na nejbližší pobočce. Přehled poboček najde na https://www.nej.cz/kontakt/. Jakmile vaši žádost zpracujeme, potvrdíme vám ji e-mailem. Všechny změny najdete v historii objednávek vašeho tarifu v klientském portálu Moje Nej. Změna tarifu je bez poplatku. Za nový tarif platíte jen ty dny, kdy už byl aktivní. V prvním vyúčtování po změně proto budete mít jak dny účtované ještě podle starého tarifu, tak i dny účtované už podle nového tarifu.
Jak zjistím, jaký objem dat jsem vyčerpal?
Stav čerpání objemu dat, ať už základního, který je součástí tarifu, tak i toho obnoveného, můžete průběžně sledovat v klientské portálu Moje Nej. O tom, že vám dochází data dáme vědět SMS zprávou při vyčerpání 80 % objemu dat, dále pak při 100 % vyčerpání dat.
Kolik dat si můžu po přečerpání obnovit?
Data lze dokoupit už při vyčerpání 80 % objemu dat. Objem dat si můžete navýšit v klientském portálu Moje Nej. Pokud vyčerpáte 100 % dat a už nemáte přístup k internetu, lze si je doobjednat na webových stránkách www.nej.cz v sekci Moje Nej navýšení dat. Ke každému tarifu je možnost si dokoupit stanovený počet dat za stanovenou cenu. Informaci o objemu dat, které si můžete k danému balíčku obnovit, najdete v ceníku.
Dokoupená data se přenáší do následujícího zúčtovacího období. Čerpání dat: nejprve data, která byla extra dokoupená, následně data, která byla v daném paušálu. Pokud data nespotřebujete v aktuálním zúčtovacím období, jejich zůstatek Vám převedeme do bezprostředně následujícího zúčtovacího období. Další převod zůstatku už možný není. V rámci zúčtovacího období nejprve bez přerušení čerpáte základní objem dat, případně navýšený o převedený objem dat z minulého zúčtovacího období. Jakmile vyčerpáte všechny objemy dat pro dané zúčtovací období, bude poskytování datových služeb do konce zúčtovacího období přerušeno.
SIM karta - druhy SIM karet
S postupným vývojem mobilních telefonů se měnily i požadavky na velikost SIM karty, která se tak stále zmenšovala. Nej.cz nabízí SIM kartu se všemi velikostmi v jednom. SIMku si vždy vylomíte na požadovanou velikost. Standardní typy SIM karet jsou:
- MiniSIM - 15 mm x 25 mm
- MicroSIM - 12 mm x 15 mm
- NanoSIM - 8,8 mm x 12,3 mm
Kde najdu PIN a PUK kód a k čemu slouží?
Kódy PIN a PUK jsou přidělená bezpečnostní čísla pro konkrétní SIM kartu, která zabraňují zneužití telefonu cizími osobami.
PIN kód i PUK kód jsou součástí SIM karty. Kódy jsou uvedeny přímo na kartičce, ze které se SIM vylomí. Najdete je pod stíracími poli.
PIN kód je čtyřmístný kód, který umožňuje používat SIM kartu jen oprávněnými osobami. Bez zadání tohoto kódu se karta nepřihlásí k síti a nebude tak možné využívat Nej služby. PIN kód si můžete kdykoliv libovolně změnit, tuto možnost najdete v menu svého telefonu.
PUK kód je osmimístný kód, pomocí kterého je možné dohledat vaši SIM kartu. Využijete ho v situaci, kdy 3x špatně zadáte PIN. Budete ho potřebovat také v případě přenosu svého telefonního čísla k jinému operátorovi. PUK kód není možné změnit. Pokud zadáte PUK kód 10x špatně, karta se trvale zablokuje a není možné ji znovu aktivovat a použít.
Neznám PUK kód. Jak ho zjistím:
- na lince 488 999 488 – potřebujete své telefonní číslo a výrobní číslo SIM, které je na kartě uvedeno,
- na kterékoliv pobočce à https://www.nej.cz/kontakt/.
Jak vyměnit SIM kartu?
Zde najdete nejčastější důvody, kdy je potřeba SIM kartu vyměnit:
- jste telefon / SIM kartu ztratili nebo vám je někdo ukradl,
- je vaše SIM karta poškozená,
- si přejete, aby se vaše SIM karta dokázala připojit k LTE síti,
- do nového telefonu potřebujete jinou velikost SIM karty.
V těchto případech vám SIM kartu vyměníme (počítejte prosím s tím, že cenu za výměnu karty vám připočteme k příští faktuře).
Jak na to?
- E-mailem – zakaznicke.centrum@nej.cz
- Telefonicky – na 488 999 488 naši operátoři se o vás postarají a novou SIMku s vámi vyřídí.
- Osobně – na jakékoliv pobočce Nej.cz - Navštivte jakoukoli pobočku Nej.cz a SIM kartu vám vyměníme na počkání, stačí se prokázat občanským průkazem.
Jak si zablokovat SIM kartu?
Hned, jak zjistíte, že vám telefon chybí, svou SIMku si zablokujte. Je to zdarma a zabráníte tomu, aby ji používal někdo cizí, proto s tím neotálejte.
Vyberte si jeden ze tří způsobů:
- On-line – v Moje Nej - SIM kartu můžete zablokovat na webu v klientském portálu Moje Nej. Klikněte na tlačítko „Blokovat“. SIM karta bude od této chvíle vypnutá. Ale pozor, váš tarif u nás stále běží, proto si co nejdříve vyřiďte novou SIM kartu, ať můžete své služby využívat.
- Telefonicky – na lince - Zavolejte na +420 488 999 488, naši operátoři vám SIM kartu zablokují a poradí, co dál.
- Osobně – na každé pobočce Nej - Navštivte jakoukoli pobočku Nej.cz. SIM kartu vám zablokují na počkání, stačí se prokázat občanským průkazem.
Jak upravit nastavení mobilních služeb v Moje Nej
Všechny služby si jednoduše přenastavíte po přihlášení do klientského portálu Moje Nej. Pro přístup k účtu slouží číslo smlouvy a PIN, který je uveden přímo na smlouvě vpravo nahoře pod číslem smlouvy. Přejdete do sekce Služby a vyberte položku Mobil. Zde najdete název objednaného tarifu, telefonní číslo, aktuálně čerpaná data a zda tarif máte aktivní. Po najetí na tlačítko Detail se Vám zobrazí detailní nastavení vašeho mobilního tarifu. Uvidíte tu počty volných minut, volných SMS, přehled čerpání dat a výpis hovorného. Dále zde najdete tlačítko pro blokaci SIM karty, které využijete v případě ztráty nebo odcizení SIM karty. Můžete si zde nastavit roaming v zahraničí, dočasně vypnout datový limit, blokovat data v rámci EU a mimo EU, dále zde najdete aktivaci/deaktivaci prémiových služeb. Po vyčerpání 80 % dat si zde můžete data navýšit i opakovaně.
Wi-Fi volání
Pokud jste doma nebo na chalupě bez signálu sítě Nej.cz můžete si díky Wi‑Fi volání s vašimi blízkými kdykoliv zavolat. Službu využijete také tehdy, kdy signál nedosahuje takové kvality, aby to telefonní hovor umožnilo.
Jak to funguje? Jednoduše. Připojte se na Wi‑Fi.
Při Wi‑Fi volání nečerpáte žádná data. Za hovor zaplatíte stejnou cenu jako obvykle u Vašeho zvoleného tarifu.
Buďte v kontaktu s přáteli a rodinou, ať už volají přes Wi‑Fi nebo jakkoliv jinak. Hovor proběhne stejně, jako jste zvyklí ve standardní mobilní síti.
Lidé se vám dovolají na vaše telefonní číslo, stejně tak vy můžete běžně volat na čísla ze svého adresáře. Zobrazení čísla volajícího i volaného zůstává s Wi‑Fi voláním stejné jako při běžném volání.
Co potřebujete pro Wi-Fi volání:
- Telefon s podporou Wi‑Fi volání
Pořiďte si telefon, který podporuje volání přes Wi‑Fi.
- LTE SIM karta
Zkontrolujte, jestli používáte USIM – SIM kartu, která podporuje LTE.
- Aktualizace firmware
Zkontrolujte, jestli máte ve svém mobilu aktualizovaný firmware.
- Nastavení v telefonu
V nastavení svého telefonu zapněte možnost Wi‑Fi volání.
Nastavení Wi‑Fi volání v telefonu s Androidem
- V nastavení svého telefonu zvolte možnost Připojení.
- Vyberte Volání pomocí Wi‑Fi.
- Zapněte možnost Volání pomocí Wi‑Fi.
- Vyberte preferovanou síť.
Wi‑Fi volání bude fungovat i v případě, kdy zvolíte možnost Preferovaná mobilní síť. Pokud bude mobilní signál špatný nebo žádný, hovory se uskuteční přes Wi‑Fi.
Nastavení Wi‑Fi volání v iPhonu:
Zkontrolujte si nastavení operátora a případně nastavení aktualizujte podle postupu na stránkách podpory Apple.
Pak už stačí jen zapnout Wi‑Fi volání na vašem telefonu:
- V nastavení telefonu zvolte možnost Telefon.
- Vyberte Wi‑Fi hovory.
- Zapněte možnost Wi‑Fi hovory na tomto iPhonu.
- Potvrďte volbu Zapnout.
Jaká jsou technická omezení služby Wi‑Fi volání?
Kromě vhodného telefonu je také důležitá Wi‑Fi síť, přes kterou chcete volat. Ta by v nastavení neměla mít žádná omezení pro poskytování této služby. Síť musí zároveň mít minimální přenosovou rychlost 100 kb/s celou dobu, po kterou k ní je váš telefon přihlášený. Použitý Wi‑Fi router musí navíc podporovat protokol IPSec a funkci NAT Traversal. Může se tedy stát, že si na některých Wi‑Fi sítích nezavoláte.
Wi‑Fi volání je dostupné jen na území ČR a nepodporuje volání přes Wi‑Fi v leteckém módu.